- Dobbeltsjekk alltid at installasjonsveiledningen er lest og punktene der har blitt utført.
- Koble sensoren til nettverk og strøm. Om sensoren har strøm lyser det 12 røde lys i sensoren
- NB: Det kan ta opptil 5 minutter før lyset kommer på – om den ikke lyser etter 5 minutter – ta ut strømmen og sett inn igjen og vent nye 5 minutter.
- Om sensoren ikke kommer får strøm – sjekk kobling mellom powersupply og stikkontakt, samt at stikkontakten fungerer med annet elektrisk utstyr.
- Om sensor fortsatt ikke får strøm – teste med en annen strømadapter
- Sjekk at sensoren er aktivert i grensesnittet (roommate2.no /roommate3.no)
- Sensoren kobles ikke mot wifi
- står Netgear adapter i?
- er SIM kort i 4G ruter aktivert
- får du koblet mobilen din til ruter og surfet på nett
- har du lagt inn rett SSID/pass på sensoren via minnepenn (det er veldig viktig at du påser at SSID/pass er skrevet riktig med små/store bokstaver).
- Dobbeltsjekk at filnavnet som lagres på minnepenn er wifi.txt.
- Om kommunen registrerer MAC adresser til sensorene i nettverket, står MAC adressene på Netgear adapteren i liten skrift.
- Er portene åpnet opp? Se systemarkitektur dokument
- Forsøk å koble sensoren til nett via delt internett på mobilen for å utelukke at feilen ligger i nettet til kommunen. Husk da å legge inn ny tekst fil med oppdatert SSID/pass fra mobilen, men riktig små/store bokstaver.
- Om sensoren fortsatt ikke kommer på nett, sjekk generert fil på minnepenn «add wifi» og sammenlikne SSID sensoren finner mot SSID som er lagt inn.
- Sensoren kommer ikke på kablet nett
- Sjekk portåpninger – se systemarkitektur dokument
- Sjekk at nettverkspunkt er aktivert
- Forsøk med en annen kabel
- Sjekk at kabel står godt i
- Koble sensoren på et rom hvor sensoren fungerer fra før
- Forsøk og koble mot pc for å se om du kommer på nett
- Ta kontakt med IKT dersom det lyser 12 røde lys i sensoren og den fortsatt ikke kommer seg på nett. Da har sensoren strøm, men ikke nett.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen