Kontakte support

Endret Mon, 04 Dec 2023 ved 09:48 AM

Sensio har utviklet og vedlikeholder kun programvaren som ligger på kontrolleren.  Anlegget er solgt og levert av installatør. 


Support

Sensio gir primært brukerstøtte til elektriker på oppdrag. 


Er det ønske om endring, det er feil i oppsett eller fysisk feil på kontrolleren, som gjør at systemet ikke fungerer som tiltenkt, må dette tas opp med installatør som leverte produktet.  

 

I tillegg er det helt nødvendig med lokal tilstedeværelse for slike endringer, da det ofte vil være nødvendig med en fysisk omstart av kontroller, det kan være fysiske skader som vi på forhånd ikke kan vite noe om (overspenninger, varmgang), lokale nettverksproblemer osv. 


Tiltak man kan prøve selv: 


1. Hvis det ikke er kontakt med kontrolleren, kan man forsøke følgende: 


SC-1 kontroller (montert i sikringsskap) - skru sikringen av/på på den kursen kontrolleren er montert


X-1 kontroller (frittstående hvit boks) - ta strømmen til kontroller og sett tilbake etter ca. 30 sekunder. 


Hvis dette tiltaket ikke hjelper så er det nødvendig å kontakte autorisert installatør for videre feilsøking.


2. I noen tilfeller, kan det være feil på det lokale nettverket.


Det kan være feil konfigurasjon av router eller feil på kabler som må adresseres for at kontroller skal kunne kommunisere som ønsket.


En rask sjekk ved å ta kabelen som går fra kontroller til router, og sette inn i PC for å se om denne får tilgang til nettverket kan gi indikasjon på hvor feilen ligger.


Vår supporttelefon 23 21 00 00 er forbeholdt henvendelser fra installatører. 


Spørsmål angående Faktura

Vennligst register sak i vår support portal: support.sensio.no






Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen